دوره آموزشی وب پک

 دوره آموزشی ویدیویی وب پک (webpack) در کانال تلگرام آکادمی وب نگار قرار گرفت. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی وب نگار در قسمت آموزش وب پک مراجعه نمایید.

مدرس دوره: مهندس محسن پوریان

یکی از مشکلاتی که توسعه دهندگان جاوااسکریپت با آن مواجه می شوند، تعدد بالای فایل های #جاوااسکریپت، #استایل ها و #تصاویر، #فونت ها و کلا asset هایی است که باید به صفحات وب شان لینک کنند. برخی مواقع تعداد این فایل ها به صدها فایل افزایش می یابد
یک روش خوب برای حل مشکل، انجام باندلینگ است، ادغام و به هم وصل کردن این فایل ها باعث می شود که مرورگر فقط یک درخواست برای دریافت کلیه فایل ها ارسال و در پاسخ، یک فایل، حاوی کلیه اسکریپت ها یا استایل های مورد نظر دریافت کند. به این کار #باندلینگ می گوییم.
اما در فرایند باندلینگ یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد، فایل ها و ماژول های جاوااسکریپت ممکن است که به همدیگر وابستگی داشته باشند و همچنین طبعا تاخر و تقدم قرار گیری هم مهم است. پس ما نیاز به یک ابزار باندلینگ هوشمند داریم که بتواند این وابستگی ها را به نحو مناسبی کشف و مدیریت کند.
در این راستا ابزار های متعددی مانند #گرانت، #گالپ، #uglify و ... وجود دارند که برخی از این مشکلات را حل می کنند. ما نیاز به یک ابزار کامل داریم که همه این ویژگی ها را داشته باشد.

 ضبط این دوره با کیفیت صوتی و تصویری بالا انجام شده است.

آموزش وب پک - فصل اول قسمت 1

آموزش وب پک - فصل اول قسمت 2

آموزش وب پک - فصل اول قسمت 3

 آموزش وب پک - فصل اول قسمت 4

 آموزش وب پک - فصل اول قسمت 5

 

آدرس دانلود دوره آموزشی ما در:  کانال یوتیوب | کانال آپاراتکانال تلگرام

دوره انگولار در آکادمی وب نگار

آکادمی وب نگار، مکانی علمی و فنی برای ارائه آموزش های نوین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سبکی متفاوت است. جهت اطلاعات بیشتر به آدرس آکادمی: academy.webnegar.ir  مراجعه فرمایید.

به زودی دوره کامل آموزش انگولار2 در اختیار شما خواهد بود. در این دوره با مفاهیم کلیدی برنامه نویسی front-end و back-end آشنا شده و با مروری بر فناوری های حوزه front-end و استانداردهای مربوطه به سمت یادگیری آنگولار خواهیم رفت. این دوره آموزشی استثنایی را از دست ندهید.

انگولارجی‌اس یک فریم ورکلاینت ساید است که توسط گوگل ارائه شده است. آنگولار  چارچوبی پیشرو برای ساخت اپلکیشن‌های مدرن، مقیاس پذیر و اپلکیشن‌های کراس پلت فرم است. اگر می‌خواهید به عنوان توسعه دهنده front-end فعالیت کنید، شما نیاز به یادگیری آنگولار 2 دارید.  Angular  برای اپلیکیشن های تک صفحه ای (single page applications) گزینه خیلی مناسبی است. در این دوره می آموزید که: چرا باید از Angular 2 استفاده کنیم؟  قبل از مشاهده این دوره چه چیزهایی باید بدانیم؟ اصول اولیه تایپ اسکریپت، مولفه ها، Bootstrap‌ و DOM، دیرکتیوها و Pipeها، اتصال داده، تزریق وابستگی، سرویس ها و دیگر منطق های تجاری، پایداری داده، مسیردهی و ...

به زودی دوره آموزشی کامل از درس انگولار 2 به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی وب نگار | بخش آموزش انگولار مراجعه نمایید. این دوره شامل مباحث مقدمات تا حرفه ای شامل مباحث از بررسی استانداردهای جاوااسکریپت (Javascript)، اکما (ECMA)، تایپ اسکریپت (TypeScript)، ویژوال استادیوکد و git و nodejs و npm تا معماری آنگولار (AngularJs)، طراحی کامپوننت ها (Components)، دیرکتیوها (Directive)، پایپ ها (Pipes)، سرویس ها (Services) و روتینگ و ... خواهد بود. در این دوره در خصوص پیاده سازی آنگولار 2 در معماریmvc6 (asp.net core) و ایجاد اپلیکیشن های تک صفحه ای صفحات SPA(Single Page Application) نیزبحث خواهد شد.

 


 

موبایل محور بودن انگولار

 

نسخه جدید انگولار به توسعه برنامه های تلفن همراه متمرکز خواهد شد . منطق این است که آن را آسان تر کنند برای رسیدگی به جنبه دسکتاپ از هر چیزی، پس از آن که چالش های مربوط به تلفن همراه (عملکرد، زمان بار، و غیره) برطرف شده اند.

 

ماژولار بودن بودن انگولار

 

ماژول های متعدد از هسته آنگولار حذف شده اند،که باعث عملکرد بهتر است. این معنی است که شما شما قادر به انتخاب ماژول های مورد نیاز خود هستید و سربار کمتری دارد.

 

مدرن سازی در انگولار

انگولار۲ بستر اکما اسکریپت 6 و نسل جدید مرورگرهای مدرن را هدف قرارداده است (که به طور خودکار بروز می شوند). تولید برای این مرورگرها به این معنی است که هک ها و برخی مسائل قدیمی که باعث می شدند کد نویسی آنگولار دشوار شود حذف شده و به توسعه دهندگان اجازه می دهد که به کدنویسی دامنه کسب و کارشان متمرکز شوند.

 

دوره های آموزشی-تخصصی 95

«شرکت وب نگار پویا» در سال 95 تعدادی «کارگاه آموزشی» مرتبط با فناوری های روز خواهد داشت. این دوره ها به صورت پروژه ای و عملی و با پذیرش محدود انجام می پذیرد. این دوره ها توسط دانش آموختگان دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و با بیش از یک دهه تجربه در پروژه های بزرگ در سطح ملی انجام می پذیرد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی وب نگار مراجعه فرمایید.

دوره های ارائه شده:

 
  • SQL Server Performance Tuning
  • Windows Communication Foundation (WCF)
  • Windows Work Flow (WF)
  • SilverLight

از خصایص این دوره ها آن است که کارآموزان در کنار مدرسینی آموزش می بینند که آموخته های خود را در پروژه های واقعی و بزرگ به اجرا در آورده و سنجیده اند و ارائه مطلب، صرفا بیان مطالب کلیشه ای و سرفصل از روی یک منبع یا کتاب خاص نخواهد بود.

 


 

سرفصل دوره های اختصاصی پایگاه داده SQL SERVER


 

 

دوره تخصصی بهینه سازی بانک اطلاعاتی

(مخصوص افرادی که تجربه کار با دیتا بیس SQL در سطح متوسط به بالا را دارا می باشند.)

v      ایندکس ها

§         سطح مقدماتی:

a)     آشنایی با مفهوم ایندکس و ساختار آن در دیتا بیس ( نحوه نگهداری و پیا ده سازی ایندکس ها در  دیتا بیس ).

b)     بررسی جداول Heap و Clustered   و ضعف و قوت های هر کدام

c)      انواع ایندکس ها و نحوه ایجاد آنها در دیتا بیس.

d)     تنظیمات مربوط به ایندکس ها، در زمان ایجاد آنها و بعد از ایجاد .

§         سطح پیشرفته:

a)      بررسی نقش ایندکس ها در زمان اجرای کوئری روی جداول مربوطه ( عملیات DML)

b)     مشکلات مرتبط با ایندکس ها شامل :   Selective نبودن، Sargable  نبودن کوئری ها، ایندکس ها ی چند ستونی 

c)      نحوه تصمیم گیری برای ایجاد ایندکس روی جداول با توجه به ارتباط بین جداول  از نظر تعداد و تنظیمات مربوطه.

d)     نگهداری از ایندکس ها بعد از ایجاد شامل: defragmentation ( مفهوم Fragmentation  در ایندکس، انواع آن و...)– یافتن ایندکس های بدون کاربرد و یا تکراری – یافتن ایندکس های مفقود و . . .

e)     چگونگی Rebuild  و Reorganize  کردن ایندکس ها ( به همراه تفاوت ها در نسخه های مختلف)و زمان مناسب برای هر کدام به همراه اسکریپت های لازم جهت اتوماتیک سازی این عملیات.

v      Statistics

a)     مفهوم  Statistics  ها در دیتا بیس، نحوه ایجاد و زمان ایجاد آنها.

b)     تفهیم نقش کلیدی  Statistics   در انتخاب ایندکس ها و تأثیر آنها در کارایی.

c)      تشریح ساختار داخلی Statistics  و نحوه تحلیل اطلاعات آنها.

d)     چگونگی آگاهی از به روز بودن Statistics  و شرایط  به روزرسانی آنها.

v      تکنیک های افزایش سرعت کوئری ها (سطح پیشرفته)

a)     مراحل اجرای یک کوئری در دیتا بیس و نحوه تحلیل آن توسط Optimizer .

b)     تمرکز روی انواع دستورات در SQL و مشخص نمودن دستورات دارای هزینه بالا و ارائه راه حل های جایگزین برای آنها ( Sargable/non-sargable Operators) .

c)      بررسی انواع Join در SQL به همراه آنالیز   Execution Plan آنها و چگونگی بهینه سازی اینگونه کوئری ها.

d)     مفهوم Parametere Sniffing  در SPها و مشکلات ایجاد شده بواسطه آن و ارائه راه حل های مناسب.

e)     مشکلات مرتبط با تاریخ شمسی و میلادی در دیتا بیس و راه حل پیشنهادی.

f)       آشنایی با مفهوم Partitioning ، موارد استفاده از آن و تأثیر آن بر کارایی و همچنین Maintenance .

g)     مراحل پارتیشن بندی یک جدول و بررسی بهبود های ایجاد شده به همراه آنالیز Execution Plan .

 


 

دوره سطح دو:

(مخصوص افرادی که تجربه کار با دیتا بیس SQL در سطح متوسط را دارا هستند)

 


 

این دوره با اجتناب از ذکر مسائل غیر کاربردی و صرفا آکادمیک، سعی در بیان شفاف نکات ضروری دارد که هر  فرد SQL کاری می بایست نه تنها با آنها آشنا باشد بلکه مفهوم آنها را نیز بداند. این نکات شامل:

1.     آشنایی با انواع فایلهای بانک اطلاعاتی و معماری آنها

2.     آشنایی با مفهوم DMV و SP های سیستمی

3.     آشنایی با معماری Data File

4.     آشنایی با معماری Log File

5.     آشنایی با انواع File Group ها

6.     آشنایی با انواع Data Type ها ( منسوخ شده ها و جدید) و زمان استفاده از هرکدام

7.     آشنایی با BLOB و CLOB

8.     آشنایی با Primary Key و Unique Key و Referential Integrity چالش های مربوط به آن

9.     بررسی مفهوم Transaction

10. بررسی مفهوم ACID

 


 

دوره مقدماتی

 


 

تفاوت بین میز راهنمای فناوری اطلاعات و میز خدمات فناوری اطلاعات

میز خدمات فناوری اطلاعات helpdeskیک تفاوت بین این دو وجود دارد، و این اغلب به سردرگمی منجر می شود. اینجا برداشت من در این دو توصیف است:

اول از همه - اگر شما در حال صحبت کردن در مورد یک میز کمک و یا میز خدمات هستید، به یاد داشته باشید که این دو عملکرد جزئی از کسب و کار بوده و الزاما قسمتی از یک نرم افزار نیستند.شما می توانید نرم افزار  را  اجاره ، طراحی یا خرید کنید که شما را در انجام عملکرد کمک می کند، اما در خود آنها راه حل نیست.در حالی که  اجرای یک میز خدمات یا میز راهنما کمک بدون نرم افزار در محل (با استفاده از تکه کاغذ، تخته سفید، گره در دستمال) ممکن است، برای اجرای عملکرد یک میز خدمات یا میز راهنما بدون مردم ممکن نیست.

میز راهنما (مرکز مشاوره) (Helpdesk)

میز کمک با یک عملکرد خارجی روبرو است. این ابزار به مشتریان خارجی برای تماس با سازمان شما را با سوالات و مشکلات اجازه می دهد، و  به شما  فرصتی را برای مدیریت این ارتباطات به شیوه ای کارآمد می دهد. میز راهنما (مرکز مشاوره) معمولا توسط تیم پشتیبانی مشتری اداره می شود، که مسئولیت رسیدگی به اولین خط ارتباط با مشتری است. آنها می توانند در داخل در صورت نیاز افزایش یابند، اما همیشه یک نقطه تماس برای مشتری باقی خواهد ماند (به عنوان مثال اگر یک سوال در مورد صورت حساب وجود دارد، تیم امور مالی لازم است که  در جهت اقدام مناسب ارائه مشاوره نماید).

 

میز خدمات(Service Desk)

میز خدمات با یک عملکرد داخلی روبرو است. این به مشتریان داخلی برای ورود سوالات و مشکلات اجازه می دهد، و این دوباره  به شما فرصت  برای مدیریت این در شیوه ای کارآمد می دهد. تامین کنندگان و شرکای همچنین بخش خدمات با ورود به سیستم برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

اغلب ما به طور سنتی، بخش میز خدمات را صرفا به عنوان یک تابع از بخش فناوری اطلاعات در نظر می گیریم. (به عنوان مثال در صورت بروز یک مشکل با پرینتر، شما باید میز خدمات تماس بگیرید). با این حال در واقعیت، هر گروه یا تیم در سازمان شما می تواند فعالیت میز خدمات خود را اجرا کند. تصور کنید  هر تیم یا بخش سازمان خدماتی را ارائه می کند، و همه آنها خودشان (اغلب به صورت متفاوت) مشتریان داخلی با سوالات و مشکلات مربوط به آن سرویس را برای مجموعه های خود از  را فراهم می کنند. این باعث احساس مناسب آنها برای  عملکرد خود  برای برخورد با این مشتریان داخلی است.

چمع بندی

پس به طور خلاصه، عملکرد میز کمک یک عملکرد خارجی را فراهم می کند که نقطه تماس را برای مشتریان، مدیریت سوالات و مشکلات مشتریان است. عملکرد میز خدمت یک عملکرد داخلی است، ارائه نقطه تماس برای مشتریان داخلی از هر تیم خاص و یا بخش در سازمان شما.

  WEBNEGAR TV  

مرام نامه وب نگار

«وب نگار حقوق مشتریان خود را محترم می شمارد، ما در مورد توصیف ویژگی های محصولات خود کاملا شفاف عمل می نماییم، اصالت کالا و خدمات ما شفاف بیان می گردد. در اجرای تعهداتمان کوشا و دقیق هستیم. به مسئولیت اجتماعی مان توجه داریم. در حفظ اسرار مشتری کوشا هستیم»