دوره انگولار در آکادمی وب نگار

آکادمی وب نگار، مکانی علمی و فنی برای ارائه آموزش های نوین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سبکی متفاوت است. جهت اطلاعات بیشتر به آدرس آکادمی: academy.webnegar.ir  مراجعه فرمایید.

به زودی دوره کامل آموزش انگولار2 در اختیار شما خواهد بود. در این دوره با مفاهیم کلیدی برنامه نویسی front-end و back-end آشنا شده و با مروری بر فناوری های حوزه front-end و استانداردهای مربوطه به سمت یادگیری آنگولار خواهیم رفت. این دوره آموزشی استثنایی را از دست ندهید.

انگولارجی‌اس یک فریم ورکلاینت ساید است که توسط گوگل ارائه شده است. آنگولار  چارچوبی پیشرو برای ساخت اپلکیشن‌های مدرن، مقیاس پذیر و اپلکیشن‌های کراس پلت فرم است. اگر می‌خواهید به عنوان توسعه دهنده front-end فعالیت کنید، شما نیاز به یادگیری آنگولار 2 دارید.  Angular  برای اپلیکیشن های تک صفحه ای (single page applications) گزینه خیلی مناسبی است. در این دوره می آموزید که: چرا باید از Angular 2 استفاده کنیم؟  قبل از مشاهده این دوره چه چیزهایی باید بدانیم؟ اصول اولیه تایپ اسکریپت، مولفه ها، Bootstrap‌ و DOM، دیرکتیوها و Pipeها، اتصال داده، تزریق وابستگی، سرویس ها و دیگر منطق های تجاری، پایداری داده، مسیردهی و ...

به زودی دوره آموزشی کامل از درس انگولار 2 به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی وب نگار | بخش آموزش انگولار مراجعه نمایید. این دوره شامل مباحث مقدمات تا حرفه ای شامل مباحث از بررسی استانداردهای جاوااسکریپت (Javascript)، اکما (ECMA)، تایپ اسکریپت (TypeScript)، ویژوال استادیوکد و git و nodejs و npm تا معماری آنگولار (AngularJs)، طراحی کامپوننت ها (Components)، دیرکتیوها (Directive)، پایپ ها (Pipes)، سرویس ها (Services) و روتینگ و ... خواهد بود. در این دوره در خصوص پیاده سازی آنگولار 2 در معماریmvc6 (asp.net core) و ایجاد اپلیکیشن های تک صفحه ای صفحات SPA(Single Page Application) نیزبحث خواهد شد.

 


 

موبایل محور بودن انگولار

 

نسخه جدید انگولار به توسعه برنامه های تلفن همراه متمرکز خواهد شد . منطق این است که آن را آسان تر کنند برای رسیدگی به جنبه دسکتاپ از هر چیزی، پس از آن که چالش های مربوط به تلفن همراه (عملکرد، زمان بار، و غیره) برطرف شده اند.

 

ماژولار بودن بودن انگولار

 

ماژول های متعدد از هسته آنگولار حذف شده اند،که باعث عملکرد بهتر است. این معنی است که شما شما قادر به انتخاب ماژول های مورد نیاز خود هستید و سربار کمتری دارد.

 

مدرن سازی در انگولار

انگولار۲ بستر اکما اسکریپت 6 و نسل جدید مرورگرهای مدرن را هدف قرارداده است (که به طور خودکار بروز می شوند). تولید برای این مرورگرها به این معنی است که هک ها و برخی مسائل قدیمی که باعث می شدند کد نویسی آنگولار دشوار شود حذف شده و به توسعه دهندگان اجازه می دهد که به کدنویسی دامنه کسب و کارشان متمرکز شوند.

 

دوره های آموزشی-تخصصی 95

«شرکت وب نگار پویا» در سال 95 تعدادی «کارگاه آموزشی» مرتبط با فناوری های روز خواهد داشت. این دوره ها به صورت پروژه ای و عملی و با پذیرش محدود انجام می پذیرد. این دوره ها توسط دانش آموختگان دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و با بیش از یک دهه تجربه در پروژه های بزرگ در سطح ملی انجام می پذیرد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی وب نگار مراجعه فرمایید.

دوره های ارائه شده:

 
  • SQL Server Performance Tuning
  • Windows Communication Foundation (WCF)
  • Windows Work Flow (WF)
  • SilverLight

از خصایص این دوره ها آن است که کارآموزان در کنار مدرسینی آموزش می بینند که آموخته های خود را در پروژه های واقعی و بزرگ به اجرا در آورده و سنجیده اند و ارائه مطلب، صرفا بیان مطالب کلیشه ای و سرفصل از روی یک منبع یا کتاب خاص نخواهد بود.

 


 

سرفصل دوره های اختصاصی پایگاه داده SQL SERVER


 

 

دوره تخصصی بهینه سازی بانک اطلاعاتی

(مخصوص افرادی که تجربه کار با دیتا بیس SQL در سطح متوسط به بالا را دارا می باشند.)

v      ایندکس ها

§         سطح مقدماتی:

a)     آشنایی با مفهوم ایندکس و ساختار آن در دیتا بیس ( نحوه نگهداری و پیا ده سازی ایندکس ها در  دیتا بیس ).

b)     بررسی جداول Heap و Clustered   و ضعف و قوت های هر کدام

c)      انواع ایندکس ها و نحوه ایجاد آنها در دیتا بیس.

d)     تنظیمات مربوط به ایندکس ها، در زمان ایجاد آنها و بعد از ایجاد .

§         سطح پیشرفته:

a)      بررسی نقش ایندکس ها در زمان اجرای کوئری روی جداول مربوطه ( عملیات DML)

b)     مشکلات مرتبط با ایندکس ها شامل :   Selective نبودن، Sargable  نبودن کوئری ها، ایندکس ها ی چند ستونی 

c)      نحوه تصمیم گیری برای ایجاد ایندکس روی جداول با توجه به ارتباط بین جداول  از نظر تعداد و تنظیمات مربوطه.

d)     نگهداری از ایندکس ها بعد از ایجاد شامل: defragmentation ( مفهوم Fragmentation  در ایندکس، انواع آن و...)– یافتن ایندکس های بدون کاربرد و یا تکراری – یافتن ایندکس های مفقود و . . .

e)     چگونگی Rebuild  و Reorganize  کردن ایندکس ها ( به همراه تفاوت ها در نسخه های مختلف)و زمان مناسب برای هر کدام به همراه اسکریپت های لازم جهت اتوماتیک سازی این عملیات.

v      Statistics

a)     مفهوم  Statistics  ها در دیتا بیس، نحوه ایجاد و زمان ایجاد آنها.

b)     تفهیم نقش کلیدی  Statistics   در انتخاب ایندکس ها و تأثیر آنها در کارایی.

c)      تشریح ساختار داخلی Statistics  و نحوه تحلیل اطلاعات آنها.

d)     چگونگی آگاهی از به روز بودن Statistics  و شرایط  به روزرسانی آنها.

v      تکنیک های افزایش سرعت کوئری ها (سطح پیشرفته)

a)     مراحل اجرای یک کوئری در دیتا بیس و نحوه تحلیل آن توسط Optimizer .

b)     تمرکز روی انواع دستورات در SQL و مشخص نمودن دستورات دارای هزینه بالا و ارائه راه حل های جایگزین برای آنها ( Sargable/non-sargable Operators) .

c)      بررسی انواع Join در SQL به همراه آنالیز   Execution Plan آنها و چگونگی بهینه سازی اینگونه کوئری ها.

d)     مفهوم Parametere Sniffing  در SPها و مشکلات ایجاد شده بواسطه آن و ارائه راه حل های مناسب.

e)     مشکلات مرتبط با تاریخ شمسی و میلادی در دیتا بیس و راه حل پیشنهادی.

f)       آشنایی با مفهوم Partitioning ، موارد استفاده از آن و تأثیر آن بر کارایی و همچنین Maintenance .

g)     مراحل پارتیشن بندی یک جدول و بررسی بهبود های ایجاد شده به همراه آنالیز Execution Plan .

 


 

دوره سطح دو:

(مخصوص افرادی که تجربه کار با دیتا بیس SQL در سطح متوسط را دارا هستند)

 


 

این دوره با اجتناب از ذکر مسائل غیر کاربردی و صرفا آکادمیک، سعی در بیان شفاف نکات ضروری دارد که هر  فرد SQL کاری می بایست نه تنها با آنها آشنا باشد بلکه مفهوم آنها را نیز بداند. این نکات شامل:

1.     آشنایی با انواع فایلهای بانک اطلاعاتی و معماری آنها

2.     آشنایی با مفهوم DMV و SP های سیستمی

3.     آشنایی با معماری Data File

4.     آشنایی با معماری Log File

5.     آشنایی با انواع File Group ها

6.     آشنایی با انواع Data Type ها ( منسوخ شده ها و جدید) و زمان استفاده از هرکدام

7.     آشنایی با BLOB و CLOB

8.     آشنایی با Primary Key و Unique Key و Referential Integrity چالش های مربوط به آن

9.     بررسی مفهوم Transaction

10. بررسی مفهوم ACID

 


 

دوره مقدماتی

 


 

تفاوت بین میز راهنمای فناوری اطلاعات و میز خدمات فناوری اطلاعات

میز خدمات فناوری اطلاعات helpdeskیک تفاوت بین این دو وجود دارد، و این اغلب به سردرگمی منجر می شود. اینجا برداشت من در این دو توصیف است:

اول از همه - اگر شما در حال صحبت کردن در مورد یک میز کمک و یا میز خدمات هستید، به یاد داشته باشید که این دو عملکرد جزئی از کسب و کار بوده و الزاما قسمتی از یک نرم افزار نیستند.شما می توانید نرم افزار  را  اجاره ، طراحی یا خرید کنید که شما را در انجام عملکرد کمک می کند، اما در خود آنها راه حل نیست.در حالی که  اجرای یک میز خدمات یا میز راهنما کمک بدون نرم افزار در محل (با استفاده از تکه کاغذ، تخته سفید، گره در دستمال) ممکن است، برای اجرای عملکرد یک میز خدمات یا میز راهنما بدون مردم ممکن نیست.

میز راهنما (مرکز مشاوره) (Helpdesk)

میز کمک با یک عملکرد خارجی روبرو است. این ابزار به مشتریان خارجی برای تماس با سازمان شما را با سوالات و مشکلات اجازه می دهد، و  به شما  فرصتی را برای مدیریت این ارتباطات به شیوه ای کارآمد می دهد. میز راهنما (مرکز مشاوره) معمولا توسط تیم پشتیبانی مشتری اداره می شود، که مسئولیت رسیدگی به اولین خط ارتباط با مشتری است. آنها می توانند در داخل در صورت نیاز افزایش یابند، اما همیشه یک نقطه تماس برای مشتری باقی خواهد ماند (به عنوان مثال اگر یک سوال در مورد صورت حساب وجود دارد، تیم امور مالی لازم است که  در جهت اقدام مناسب ارائه مشاوره نماید).

 

میز خدمات(Service Desk)

میز خدمات با یک عملکرد داخلی روبرو است. این به مشتریان داخلی برای ورود سوالات و مشکلات اجازه می دهد، و این دوباره  به شما فرصت  برای مدیریت این در شیوه ای کارآمد می دهد. تامین کنندگان و شرکای همچنین بخش خدمات با ورود به سیستم برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

اغلب ما به طور سنتی، بخش میز خدمات را صرفا به عنوان یک تابع از بخش فناوری اطلاعات در نظر می گیریم. (به عنوان مثال در صورت بروز یک مشکل با پرینتر، شما باید میز خدمات تماس بگیرید). با این حال در واقعیت، هر گروه یا تیم در سازمان شما می تواند فعالیت میز خدمات خود را اجرا کند. تصور کنید  هر تیم یا بخش سازمان خدماتی را ارائه می کند، و همه آنها خودشان (اغلب به صورت متفاوت) مشتریان داخلی با سوالات و مشکلات مربوط به آن سرویس را برای مجموعه های خود از  را فراهم می کنند. این باعث احساس مناسب آنها برای  عملکرد خود  برای برخورد با این مشتریان داخلی است.

چمع بندی

پس به طور خلاصه، عملکرد میز کمک یک عملکرد خارجی را فراهم می کند که نقطه تماس را برای مشتریان، مدیریت سوالات و مشکلات مشتریان است. عملکرد میز خدمت یک عملکرد داخلی است، ارائه نقطه تماس برای مشتریان داخلی از هر تیم خاص و یا بخش در سازمان شما.

پروژه نمایشگاه بین المللی استان

بورس انرژی فولاد مبارکه - وب نگار

سامانه رزرو اینترنتی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به بهره برداری رسید.

گردهمایی متخصصان و مدیران ICT استان

Sample image

سی و چهارمین "گردهمایی دوستانه متخصصان و مدیران ICT استان" درششمین روزبهمن ماه برگزارشد. این جلسه ازساعت هفت صبح آغاز و پس ازصرف صبحانه، سخنرانی آقای مهندس محسن پوریان عضوهیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان و مدیر پروژه نرم افزاری شرکت وب نگار پویا با عنوان "آشنایی با مفاهیم و استانداردهای کاربردپذیری "(Usability) برگزار شد. دراین جلسه در رابطه با تعامل انسان و اشیاء و علوم مرتبط با آرگونومی، کاربردپذیری ،مفاهیم و استانداردها و چالشهای ارزیابی محصولات و خدمات توضیحاتی ارایه شده و دراین رابطه مثالهایی در زمینه تخصصی تولیدات نرم افزاری و وب سایت های اطلاع رسانی بررسی شد.  این جلسه درساعت نه صبح پایان یافت .

پروژه سهام شرکت بورس انرژی فولاد مبارکه

بورس انرژی فولاد مبارکه - وب نگار

با اعلام رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور مبنی بر اینکه  پذیره نویسی 20 درصد از سهام شرکت بورس انرژی  از مهرماه می‌شود و مطابق مصوبة شورا  مقرر شد  60 درصد از سهام بورس انرژی به نهادهای مالی، 20 درصد به فعالان بخش انرژی و باقی‌ماندة سهام به عموم عرضه می‌شود، فلذا بر مبنای سیاستهای شرکت فولاد مبارکه در راستای تکریم و حمایت از پرسنل  مقرر گردید تا با همکاری شرکت فنی مهندسی وب نگار سامانه ای جهت ثبت نام و اولویت دهی ثبت نام پرسنل محترم طراحی گردد. این سامانه در ساعت و روز مقرر  و برای مدت زمان محدود افتتاح و شروع به کار نمود  ، اعضا پس از ثبت نام با اخذ کد رهگیری می توانستند از اولویت ثبت نامی خود و شرایط مربوطه مطلع گردند.

به دلیل محدودیت زمانی و تعداد بالای متقاضیان و حساسیت موضوع اولویت دهی ، امنیت و صحت اجرای فرآیند در این سامانه از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که شرکت وب نگار توانست در فرصت محدود و در نهایت کارایی این سامانه را اجرا نماید که در نهایت مورد تقدیر مسئولین وقت مربوطه قرار گرفت.

ماژول تخصصی مدیریت خدمات چاپگر ذوب آهن اصفهان

Sample image

مدیریت فنی شرکت وب نگار اعلام کرد ماژول تخصصی مدیریت خدمات چاپگر، سامانه مدیریت خدمات انفورماتیکی به سفارش شرکت ذوب اهن اصفهان طراحی و با موفقیت به بهره برداری رسید. از خصیصه های این ماژول امکان مدیریت تخصصی اطلاعات پرینترها ، کارتریج ها و مدیریت شارژ انواع پرینتر های لیزری، جوهر افشان، سوزنی و چند کاره است، در این سامانه مدیریت هزینه به تفکیک تعداد کارتریج و نوع کارتریج و هزینه های تعمیر و نگهداری پرینتر امکان پذیر شده است. در این ماژول امکانات ویژه ای برای صدور درخواستهای تعمیر یا شارژ پرینتر توسط کاربران و امکانات تخصصی جهت پیمانکار یا تعمیرکاران پرینتر پیش بینی شده است

اتوکام 2015 برگزار شد

Sample image

نمایشگاه اتوکام ۴ تا ۸ دی ماه در محل نمایشگاه های استان اصفهان برگزار گردید، ۱۲۰ مشارکت کننده از استان های مختلف کشور حضور داشتند و آخرین نمونه محصولات و خدمات خود را در زمینه های مختلف به نمایش در آوردند.نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری (Autocom2015) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مدیران و کارشناسان شورای عالی انفورماتیک کشور، رؤسای نظام صنفی رایانه ای کشور، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، مدیرعامل شرکت مخابرات استان، رؤسای انجمن ها و اتحادیه های مربوطه و خبرنگاران استانی و کشوری در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گشایش یافت. در این نمایشگاه ۱۲۰ مشارکت کننده از استان های مختلف کشور حضور داشته و آخرین نمونه محصولات و خدمات خود را در زمینه های مختلف به نمایش در آوردند. همچنین روزهای ۷ و ۸ دی از ساعت ۹ تا ۱۲ ویژه بازدید متخصصین بود.

  WEBNEGAR TV  

مرام نامه وب نگار

«وب نگار حقوق مشتریان خود را محترم می شمارد، ما در مورد توصیف ویژگی های محصولات خود کاملا شفاف عمل می نماییم، اصالت کالا و خدمات ما شفاف بیان می گردد. در اجرای تعهداتمان کوشا و دقیق هستیم. به مسئولیت اجتماعی مان توجه داریم. در حفظ اسرار مشتری کوشا هستیم»